tisdag 27 november 2007

Två till



Alltså igår åkte jag omkring på galaxymapen och först blev jag besviken för att det verkade som att jag inte kunde besöka nån planet alls och sen när jag väl kom ner på en planet så var där ingenting...förutom lite mineraler. Vad som var bullare var att jag inte kom på hur man kom tillbaka till skeppet. Haha, så jääävla bull. tillslut hittade jag det och åkte ner till en annan planet och fajtades mot en jätteorm...coolt.

Är det nån som vet om man kan byta squadmembers utan att behöva åka upp till skeppet och sedan ner till planeten igen?
Jag kunde t ex inte öppna en "crashed pod" för att varken jag eller min squad hade tillräckligt hög skill i Electronics så jag fick åka upp till skeppet och sedan ner igen med en annan tok. Vilket är lite roligt då det ju i slutändan går ut på att trycka på "x" "y" "b" eller ""a" i en sekvens....

Hur tråkigt det än är med tutorials så hade det sparat lite tid att i alla fall ha valet att kunna gå in och kolla hur det går till när man t ex ska ta sig runt i Vintergatan...eller hur man använder inventory. Det är ju iofs ganska lätt när man väl fattat men är man lite trött och gammal så...




2 kommentarer:

Michael sa...

Shit vad de har prickat rätt med de serierna! Knivskarpa. Så roliga så roliga så roliga. Imponerad...

Eskapist sa...

Ja jag garvade redan innan jag lirat spelet...

Om du inte redan visste så är de från http://www.penny-arcade.com/comic/