lördag 1 december 2007

Mass Effct regerar



Ah Mass Effect. Det har sina små brister men det är verkligen ett underbart spel. En helt ny story. Inget star wars tjafs eller så. Sweet action, fantastiska dialoger. Varierande miljöer.

Har kommit en bit in i spelet. Börjar nog närma mig slutet. Känslan i storyn är exponentiell. Det blir bara så sjukt mycket bättre hela tiden. När man förstår mer om de olika raserna, kulturer och allt annat. Känslan av The Reapers mäktighet och kraft. Ahhh....De måste helt enkelt ha plöjt ner så ofantligt mycket tid i det. Det är nog det mest givna köpet på väldigt, väldigt länge. Nu kanske jag trampar på några tår men: släng dig i väggen Oblivion och Kotor.

Sen är det ju det här med blinkande lampor och hissarna :-D

6 kommentarer:

Eskapist sa...

Jag håller med. Försökte hålla igen förväntningarna innan det kom men när jag satte igång spelet och hörde musiken innan man ens börjat spela visste jag att det här kommer vara SOLID!

Det finns ju småsaker såklart (tidigare nämnda hissar). Jag har redan "tröttnat" på att alla planeter man kan landa på som är utanför storyn ser likadana ut rent geografiskt. De är bara lite olika mapping och färg och såklart att det finns två gömda mineraler, en kraschad pod och en "artifakt" på dem. Men...man ska inte gnälla egentligen. Fast en sak som börjar kännas lite tråkig är fiendeAI:n som för det mesta är lite...ja...bristfällig. Antingen är det full patte framåt eller så kryper de ihop bakom en låda och hoppas på att världen ska försvinna. Flera gånger när man är i fight och ska dirigera sin squad så fastnar de med tröjan eller så blir de helt katatoniska och stirrar rakt i väggen.

Men en sak känns jävligt nice, det är ju att det är en trilogi. Så det finns utrymme för förbättring.

Unknown sa...

Dessutom får man knulla!!!!!!!!!

Kimmo sa...

Haha, knulla...

Eskapist sa...

Hur knullar man?

Unknown sa...

Jag hoppas att du menar i spelet Erik annars skrämmer du mig. Jag tänker inte instruera dig och Elin, det kan bli lite stelt
Om man sköter sina kort rätt kan man få sätta på hon Ashley som är med i truppen. Det är sant!!! Först trodde jag att den senaste tidens brist på coitus (knulla på latin) hade gjorde att jag övertolkade till och med ett tv-spel, men icke sa nicke.
Dom har till och med en animerad sex-scen, man får dock inte se så mycket men är man 14 år (som Johan är mentalt) och just lärt sig runka kan det nog vara riktigt najs.

Eskapist sa...

Hur runkar man då?

Är det X, B, B, Y, A?

;-)