söndag 3 maj 2009

Hostile TO igen!

http://fikaforum.forum24.se/

8 kommentarer:

Erlanche sa...

Jag har ju egentligen aldrig lärt mig länka från den här bloggen så...

Eskapist sa...

Nej nu räcker det med trams...jag bojkottar allt utom denna. vad var det för fel på den här bloggen egentligen?

Erlanche sa...

Ett problem med bloggen är att ämnena fort blir inaktiva i takt med att nya ämnen postas. Det är svårt att bibehålla en gemensam tråd om ett ämne och efter ett tag går det inte längre att på ett överskådligt sätt hålla reda på om några nya kommenterarer har tillkommit. En blogg ju är mer ett verktyg för publicering än ett kommunikativt sådant.

Jag tycker att det hade varit bra att kunna ha exempelvis en Halo 3-tråd, en musiktipstråd, en filmtråd osv. Det är knappast möjligt inom ramen för kommentatorsfunktionen på en blogg.

Att kommentatorsfunktionen är begränsad till den här lilla rutan gör det inte bättre.

Till bloggens fördel talar väl eg. bara att man enkelt kan embedda och att den redan är inarbetad.

Erlanche sa...

Vad säger ni andra?

Michael sa...

Jag vill ha ett ställe där alla tittar. Inte två. Kan man muffla med bloggen så att diskussioner syns tydligare? Admin...kimmo?

Kimmo sa...

Jag håller med, pallar inte två ställen.

Jag ska se vad vi kan komma fram till...

Erlanche sa...

Klart vi bara ska ha ett ställe. Jag har aldrig menat att vi ska ha två.

Forumet är ju det överlägset bästa för diskussion, just eftersom det är ett forum och det här är en blogg. Diskussionerna dör ju som ni vet ganska fort.

Eskapist sa...

Tja...jo, ett alternativ som fungerar innebär väl lite jobb. Kanske ett forum som är byggt på phpbb v3. Jag ville egentligen inte låta som en surgubbe som jag tycker jag låter som när jag läser min kommentar igen...Sorry i så fall.