måndag 5 februari 2007

Obekvämt

Såg precis "an inconvenient truth". Filmen om den globala uppvärmningen med Al Gore. Hade inte jätte höga förväntningar och är redan ganska såld på hela konceptet (som ni vet). Men jag blev faktiskt övrraskad. Hårresande statistik som gör att man helt kan förkasta diskussionen om att det är en naturlig variation. Öppnade ögonen på mig ännu mer. Förutom vissa delar som är überamerikanska tycker jag verkligen att ni alla ska se filmen. Ställ sedan upp och försök göra era liv så klimatneutrala som möjligt! :-)

Läs mer på http://www.climatecrisis.net/

M

5 kommentarer:

Erlanche sa...

ok att man ska värna miljön men det är roligt att vår blogg har tre labels; Spel, videoklipp och miljö.

Michael sa...

Nu saknas bara "Mäklarförakt" och "Kladdkaka" så har man ringat in våra liv ganska bra :-)

Anonym sa...

...och ska-punk. Eller är jag på fel blogg nu? Är inte detta http://ska-punk.blogspot.com/ ?

Markus sa...

Jag såg den igår. Man har ju vetat att vi håller på att sabba allt men inte med vilken hastighet det kommer att träffa oss.
Jag kommer att köpa lågenergilampor och hålla tummarna.

Erlanche sa...

Om du köper lågenergilampor före dina vanliga lampor har gått sönder så ökar du koldioxidutsläppen. Så du får inte byta förrän de gamla har brunnit ut.