tisdag 19 februari 2008

Bolagret suger!

Vi beställde och betalade ett köksbord och fyra stolar där den 10:e december som skulle levereras inom 4 veckor. Efter fyra veckor ringde vi och frågade så att inget blivit fel vid vår beställning. Då sa de att det var på gång. Efter en vecka ringde vi igen och då sa de samma sak. Nästkommande veckor fram till nummer nio fick vi ringa dem och nästan tjata oss till att de skulle ringa upp lagret och fråga. Då ringer det en tjej tillbaka till mig och har den alldeles självklara förklaringen till varför vi inte fått vårt bord. Det har utgått. När jag undrar hur det kunde hända då vi redan betalt och blivit försäkrade ungefär 30 ggr att det just inte var något problem så svarade hon inte. Istället erbjuder hon oss ett visningsex (!) som vi skulle få 10%...ja 10% rabatt på. Wow alltså. Så jag frågade henne igen om hon menade att kompensationen för att vi fått vänta i nio veckor på en vara vi redan betalt och dessutom själva får hämta på nåt jävla lager i lund utan öppet köp skulle vara att vi får köpa ett solblekt och raspigt exemplar för 10% mindre. Då gav hon mig 200kr i presentkort. Vilket också är ETT JÄVLA SKÄMT. Så vi skriver till bolagret och försöker få tag på bossen. Han erbjuder oss 700 kr rabatt på bordet. Det är, som han påpekar i mailet 32% av vad det kostade. FUCK YOU Bolagret...FUCK YOU!

5 kommentarer:

Johan S sa...

Anger, hostility towards the opposition!

/Bussresenären

Michael sa...

Read my writing on the wall
På dem bra, po dem!

Erlanche sa...

Underbart! Lovely! Fantastiskt!
Konsumentmakt när den är som bäst!
Om man googlar orden bolagret och köksbord så är vi första träffen i söklistan! Power to the people! Bolagret; Ge Erik hans köksbord till halva priset, levererat mellan stolarna i hans kök och skriv en ursäkt som en kommentar till hans blogginlägg för att ni har värdelös service och för att ni erbjuder honom busspengar som kompensation. Resterande köpeskilling återbetalas omedelbart till hans konto med 10 % dröjsmålsränta. Annars går vi till ARN eller ännu värre...Sverker!

Eskapist sa...

Tack för stödet boys...Jag tänker på det när jag äter mina mackor...i köket...på golvet...

Michael sa...

För att citera en känd halo2-spelare: "right behind you, man!"