måndag 2 juli 2007

tack för inbjudan

Tjena.
vad trevligt att jag får vara med.
Jag kom precis hem från Lissabonn, har varit där en vecka med min tjej.
Rolling Stones spelade i måndags där nere och jag och Åsa gick dit glada och lite röda i ansiktet av den starka medelhavssolen. Alla riktiga biljetter var slut men dom två blondaste människorna söder om ystad gav sig attan på att komma in ändå.
efter några väldigt dåliga försök av mig att förhandla på portugisiska, insåg vi snabbt att jag är inte bara blond och lite dum utan även ooootroligt mesig, och darrig.
precis när vi ska gå kommer en man i jättesnabba oakley brillor och en adidasväst från det glada 80 talet fram till mig och frågade om jag ville köpa tickets. jag halade upp plånboken för att teasa den välbyggda mannen . han fnittrade något åt min smala pengabörs och sa- I will have it all. Va fan tänkte jag men skrattade lite inombords för jag hade tagit ut dom stora sedlarna och lagt i strumpan (tips av mamma till kiviks marknad 1987). Jag gav mannen mina 85 Euro, fick två biljetter och såg Mick jaggger dansa i Lissabonn. SJUKT Ball.

Inga kommentarer: