torsdag 28 februari 2008

Filmtips: 2001 a space odyssey

En gammal goding. Såg om den förra veckan (i HD såklart) och måste säga att den är underbar. Var ganska många år sedan jag såg den sist och tror inte jag kunde uppskatta den till fullo innan. Kanske inte nu heller men mer iaf. Den har kommit i en ny utgåva som ser helt fantastisk ut! Jag vet inte vad de gjort med originalet men kvaliten är verkligen super. Några saker att tänk på följande om ni ser om den:
  • Månscenen med monolithen. Ser ut som månen men när fimen gjordes hade man inte landat där än!
  • All design, möbler och kläder. Så himla sweet.
  • Hur den artificiella tyngdkraften hanteras när de filmar, klättrar i stegar mm.
  • Inga som helst datorgjorda effekter.

2 kommentarer:

Eskapist sa...

Har du inte hört att man aldrig landade på månen? Det är en av de största lögnerna....haha...bara skojar. Nej jag har inte blivit "a conspiracy nut".

Bra filmtips!

Michael sa...

Ha ha jag kan se framför mig att du hamnar i ett skjul i skogen med papper överallt, pratar med dig själv. Du vet precis om i "a beautiful mind"....