fredag 8 februari 2008

Ner med Fikabloggen!

Jag måste erkänna att jag inte tycker [FB] är en så särskild cool klantag. Om vi ändå har kommit på en symbol kan vi inte ha en tävling om nytt Klannamn/tag också?

FragManiacs var ju inte så coolt det heller.

Mitt övercoola förslag är *trumvirvel*:

[PAX]

som inte är en förkortning för nåt men som ju betyder fred på latin. Snitsigt va? va? va? va? va? Man kan ju tänka sig att det ska stå för "Pilska Arga Xboxnördar" eller "Penis Assualt on your X(ass)". Vilket som ju är coolare och åtminstonde lika menigslöst som "FikaBloggen".


Statue of Pax in the garden of Pavlovsk Palace

Så gnugga knölarna och posta finurliga förslag så röstar vi sen.

Vill ni behålla FB är det ok...jag kommer tjura men det gör jag ju ändå.

4 kommentarer:

Michael sa...

Du menar PAX från Serenity?
Nehej...
PAX funkar. Kanske ska kolla NRA tycker det e ok. Känner vi någon som är medlem och kan ge lite hård feedback?

Eskapist sa...

NRA är coolt...absolut!

Kimmo sa...

Haha, jag är lätt med på antingen PAX eller NRA. Båda är ju sweet.

Anledningen att vi körde med [FB] var ju för att ingen kom på något bättre när höll på och försökte hitta på...

Eskapist sa...

Ok, det verkade inte som att Maran eller Hasse var sådär jääätteförtjusta i nåt av de nya men men...äh vafan. Jag kör lit egrann med nåt av de två nya för att liksom testa lite ett tag...så kan vi ju se hur det känns sen. Som jag nämnde för vissa idag så sa några kids på live att [FB] står för "Faggot Boys"!...=)